Barion Pixel

NE VÁSÁROLJ SEMMIT NAP – NOVEMBER 26.

Amerikában a Black Friday nap ellensúlyozására találták ki a „Ne vásárolj semmit nap” -ot, melyet Magyarországon 2004 óta tartanak számon. Ez a nap a túlfogyasztás elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet.

Az akciós termékek után való rohangálás és az áruházi tömegekkel való küzdelmek helyett válaszd inkább a természetet, vagy bármilyen más tevékenységet, ami téged feltölt. Ha van kedved, olvasd el összeállításunkat is arról, vajon hogyan vásárolnak a különböző személyiségtípusok.

Vásárlási szokások a személyiségtípusok alapján

SZANGVINIKUS

A vásárlás számára társasági esemény.

Barátnővel vagy családtaggal érkezik.

Közben megbeszélik az eseményeket, illetve a termékek jellemzőit is.

Folyamatosan sztorizik és kérdez.

Össze-vissza rohangál az üzletben.

Mindent kipróbál.

Beszélget a többi vásárlóval és az eladókkal is.

Hangosan poénkodik.

Nem ijed meg új dolgok kipróbálásától.

Impulzív vásárló. A helyszínen tapasztalt ingerek alapján dönt.

Bár azzal a határozott szándékkal tér be egy cipőboltba, hogy meleg téli barna csizmát keres, egy piros körömcipővel érkezik haza.

Minden is érdekli. Minél több érzékszervre hat, annál jobban.

Márkahűsége nincs.

Érzelmi alapon dönt.

MELANKOLIKUS

Megbízhatóságot keresi.

Tényeket, adatokat gyűjt a termékről, mielőtt megvásárolja.

Tökéletességre törekszik minden tekintetben.

A részleteknek is tökéletesnek kell lennie.

Csendesen keresgél az üzletben.

Érzékeny a külső tényezőkre, zajokra.

Mértékletes, nem szórja el a pénzét.

Mivel pesszimista alapvetően, nem könnyű elnyerni a bizalmát.

Márkahűsége töretlen, de ha csalódik, könnyen vált.

Racionálisan dönt.

Ragaszkodik a régi, megszokott termékhez, de néha szeret kipróbálni újdonságokat is.

Lassan reagál, nehezen dönt.

FLEGMATIKUS

Azt a terméket veszi meg, amelyik közelebb van, mivel lusta.

Csendesen és nyugodtan nézelődik.

Majdnem mindegy neki, mit vesz meg, csak legyen túl rajta.

Nem szereti az újdonságokat.

Szelíd, biztos, hogy nem veszik össze az eladóval.

A sorban is be lehet elé tolakodni, akkor sem fog veszekedni.

Passzív. Szüksége van tanácsokra, segítségre.

Nem túl közlékeny, úgy kell kihúzni belőle az eladónak, hogy mit is akar.

KOLERIKUS

Presztízsmárkákhoz ragaszkodik.

Az exkluzív és prémium kategóriás termékeket veszi meg.

Racionális döntéseket hoz.

Nagyon aktív a vásárlás során. Szereti, ha körül ugrálják az eladók.

Ha nem tetszik neki valami, könnyen indulatosan reagál.

Vezető típus, ő irányítja a folyamatot.

Kitartó, úgyhogy addig keres, amíg meg nem találja a számára legmegfelelőbb terméket.

Gyorsan reagál.

Szólj hozzá!

További cikkek

Emberi kapcsolatok

Advent angyalai

Valójában advent az elcsendesedés, a magunkba fordulás időszaka. Nem a karácsony előtti nagy bevásárlás, az őrült rohangálás, a kapkodás kellene,

Tovább olvasom